Vídeň
Cestování,  Tipy na tripy obytňákem

Víkend ve Vídni

Rok 2022 se zatím v duchu cestování moc nenese :-(. Veškerý čas a energii vkládáme do stavby našeho domečku, a na cestování čas není. Pokud chcete cestovat a sami stavět barák, tak to nedělejte, nejde to oboje dělat zároveň.

Každopádně se nám povedlo urvat jeden víkend, nebo spíše kus víkendu a jet na jednu noc do Vídně. Jelikož je to první výlet v roce 2022, tak máme pocit, že jedeme na druhý konec světa.

Jedeme na jistotu, jelikož jsme ve Vídni už jednou byli a vyčíhli jsme si bezva místečko na nocování. Jedná se o parkoviště na poloostrově, které je o víkendu zdarma. Je strategicky umístěno, hned vedle je cyklostezka, metro a tramvaj. Do centra je to cca 6 km.

Na poloostrov přijíždíme v sobotu okolo oběda a hned vyrážíme směr centrum. Ideální je vzít si s sebou nějaké přibližovadlo (kolo, brusle, longboard). My jsme si vezli longboard ale jen jeden, takže jsem se hezky střídali :-).
Do centra jsme to vzali směr Reichsbrücke a vykoplo nás to kousek od Prátru. To jsem si nemohla nechat ujít, i když Mára protestoval. Vždy jsem si myslela, že je to nějaké staré zábavní centrum ale byla jsem v šoku jaké atrakce tam jsou. Pokud máte prcka a nebo vás tohle prostě baví, musíte sem vyrazit, je to něco :-). A co mě překvapilo, že chtěli za každou atrakci 5€, což není takový ranec, na to jaké atrakce tam jsou.

Když mě Marek odtáhl od těch atrakcí, courali jsme se ještě chvilku městem, a jelikož jsem měli nachozeno už okolo 10ti km vydali jsme se zpět. Rozhodně doporučuji vzít to kolem kanálu Donaukanal. Tady se rázem ocitnete na druhém konci země a rozhodně by jste neřekli, že jste v Rakousku. Na každém koutku je originální kavárnička, bar, kus umění, místní mladí lidé co se baví. Je to rozhodně zážitek a kdo si vyloženě nepotrpí na památky, musí sem.
Domu už to bereme metrem. Lístek se dá pohodlně koupit v terminálu a zaplatit kartou. Nejblíže k autu máme hnědou trasu metra, stanici Neue Donau.

V neděli chceme vyjet někdy po obědě, takže ještě máme hodně času vydat se opět směr centrum. Bereme to po stejném mostě jako včera ale už se vyhýbáme Prátru a směřujeme to do centra. Centrum je hezké ale my na to prostě moc nejsme. Všude je mraky lidí a zjišťujeme, že je to taky kvůli maratonu, který se běží. Jdeme tedy za muzikou a dorazili jsme na stage cca 3 km před cílem. Bylo neuvěřitelné kolik lidí běželo a hlavně je vidět, když měli v nohách cca 39 km. Po chvilce fandění jsme museli doplnit energii mega párkem v rohlíku (byla to spíše bageta s klobásou :-D) a spokojeně jsme šli hledat metro a cestu domu.

Vídeň je krásná a my víme, že se sem určitě vrátíme a vřele všem doporučuji toto místo taky navštívit :-).

Adresa parkingu2 Donauinsel, 1210 Wien
Cena za parking: Víkend zdarma, pondělí až pátek 9-22 h jen 2 hodiny stání
Zázemí: Na parkovišti přímo není nic ale kousek by mělo být wc, v jakém stavu nevíme. Na cyklostezce jsou pítka s pitnou vodou, což je bezva. Součástí parkoviště je restaurace, kde se dá hezky posedět a něco dobrého si dát.